Sto cercando di reimmaginare il Mago/Wizard e per ora l’ho chiamato “Occultista”. Ecco le sue due mosse iniziali…
Arcana Unearthed
La prima parte è per la sola creazione PG e stabilisce il colore iniziale del Protagonista.
You hold secret lore that allows you to manipulate reality >>>
<<< pick the source of your magic:
- the proper rites and prayers to appease the forgotten gods
- the true names and essences of the spirits within everything
- the complex formulas and elements that govern reality
Tell the World who taught you, and why you admire them, and why you resent them.
Dopo di chè arriva la parte che verrà usata attivamente in gioco…
When you perform a lesser act of magic >>>
<<< select which COMPONENTS you are including in your magical working and answer to their questions:
Material = your working is [ slow ]. What items are you using? Are they permanent fetishes or consumable ingredients? If they are rare/precious, spend 1 Supply and get Advantage .
Vocal = your working is [ loud ]. Are you uttering words, a chant or some other sound? What do they mean? What do they sound like to uninitiated listeners?
Somatic = your working is [ cumbersome ]. Both your hands are busy, doing what? What are the gestures supposed to mean? How do they look like?
Then roll+COMPONENTS. You do that at a Disadvantage unless you spend 1 XP or 1 HP to better channel the arcane.
- 10+ = you work your magic correctly
- 7-9 = you work your magic imperfectly, choose one:
- you are drained and suffer Disadvantage
- you are distracted by a Soft Reaction
- some backlash inflicts you Nasty Harm
- 1-6 = you work your magic + World Reaction
La mossa è accompagnata da una nota che offre linee guida per il tipo di effetti magici generabili:
Lesser magic has the following characteristics:
- Duration = [ fleeting ]
- Force = [ moderate ] ( Nasty )
- Range = [ reach ]
- Target = [ individual ]
Anything else is possible but falls under the purview of Major magic. In general World and Players decide together if a magical working is Lesser or Major.
L’idea è che Major magic è la roba che fai con la mossa Ritual, che bene o male non è cambiata molto rispetto ad altre versioni viste in precedenza.
Ovviamente questa classe funzionerebbe senza una lista di incantesimi pre-fabbricati.
Prima di esprimere le mie idee e motivazioni vorrei qualche commento a freddo da voi.
Come sembra la cosa?